Afmeldingen zien wij graag 24 uur van te voren doorgegeven worden, zodat wij nog eventueel een andere cliënt kunnen inplannen op het vrijgekomen tijdstip. Daarmee verleent u niet alleen ons een gunst, maar ook de volgende cliënt.
Wordt de afspraak korter dan 24 uur van te voren geannuleerd, of komt u zonder afmelding niet opdagen zijn wij genoodzaakt de behandeling in rekening te brengen.
Fysiotherapie zit gedeeltelijk in het basispakket van uw zorgverzekering. Wat u precies vergoed krijgt, hangt af van uw leeftijd en de reden waarom u fysiotherapie krijgt.
Let op: veel van onze behandelingen hebben geen invloed op uw eigen risico!
Intake en onderzoek na screening €79,20
Intake en onderzoek na verwijzing €62,80
Zitting fysiotherapie €47,75
Zitting manuele therapie €62,30
Zitting kinderfysiotherapie €68,25
Zitting oedeemtherapie €62,30
Zitting geriatrie fysiotherapie €62,30
Zitting psychosomatische fysiotherapie €62,30
Toeslag voor thuisbehandeling €27,30
Eenmalig fysiotherapeutisch onderzoek (consult) €80,40
Lange zitting €66,35
Screening €24,55
Telefonische zitting €27,30
Ergotherapie (per 30 min.) €48,95
Ergotherapie toeslag aan huis (per dag, per patiënt) €33,90
Niet gekomen afspraak, volledige tarief
Verstrekte verband- en hulpmiddelen, geldende publieksprijs
In principe zijn behandelingen door een fysiotherapeut niet opgenomen in de Basisziektekosten Verzekering (BV). Daarom is het verstandig een Aanvullend Verzekering (AV) te hebben, die wél vergoeding geeft voor fysiotherapeutische zorg. Let wel goed op, want elke verzekeraar heeft minstens 3 of meer AV-pakketten met verschillende vergoedingen voor fysiotherapie. U vindt deze gegevens in de polis van uw AV. In sommige gevallen wordt fysiotherapie wel gedekt binnen een Basisverzekering. Daar zijn echter criteria voor, waarover wij u graag adviseren.
Klachtenregeling
Bij Leefrijk luisteren we graag naar uw ervaring. Bent u ergens niet tevreden over? Laat het ons weten. Uw mening helpt ons om de zorg beter af te stemmen op uw wensen.
Wij streven ernaar om een gesprek over uw klacht zo spoedig mogelijk te laten plaatsvinden. Bij voorkeur direct bij het melden van de klacht. Het doel van dit gesprek is om uw klacht goed te begrijpen en samen met u tot een passende oplossing te komen. Soms is hiervoor een vervolggesprek nodig.
Heeft u vragen of wilt u direct een afspraak maken voor een gesprek? Neem dan contact op met ons op via 0546-868000 of stuur ons een bericht via het contactformulier.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Komt u er met ons niet uit, of vindt u het lastig om uw klacht direct met ons te bespreken? Dan kunt u terecht bij een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze functionaris helpt u bij het zoeken naar een oplossing en kan bemiddelen tussen u en de praktijk. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en velt geen oordeel. Alles wat u met hem of haar bespreekt, is vertrouwelijk. U kunt gebruikmaken van het klachtenformulier op de website van het Keurmerk Fysiotherapie.